štvrtok 18. októbra 2012

Woman in Black | Žena v čiernom

"Veríte na duchov?"

Snímek na motivy klasického duchařského příběhu vypráví příběh Arthura Kippse (Daniel Radcliffe), právníka, který je nucen opustit svého malého syna a odcestovat do odlehlé vesnice, aby zde vyřídil právní záležitosti související s nedávno zesnulým majitelem rezidence Eel Marsh House. Kipps, který o samotě pracuje v tomto starém sídle, začíná odhalovat místní krutá a znepokojivá tajemství a jeho obavy se dále stupňují poté, co zjistí, že místní děti za záhadných okolností umírají. Když pomstychtivá žena v černém začne ohrožovat i jeho nejbližší, je Kipps nucen hledat způsob, jakým vražedný kruh přerušit. 

Túto knihu musím mať! To je prvé čo ma napadá po pozretí tohto filmu. Áno tento hrôzostrašný film, z ktorého myslím nejednému budú po chrbte behať zimomriavky má svoju knižnú predlohu a čo môže byť lepšie na výbornom filme, ale vynikajúca kniha, podľa ktorej bol sfilmovaný. A osobne som ešte veľa kníh s hororovým príbehom nečítala, takže myslím, že by to mohlo byť niečo nové. Ale k filmu.

Začiatok sa môže zdať trochu zmätený a trochu dlhý. Stretávame sa s právnikom Kippsom, ktorý odchádza od svojho syna do dediny ďaleko od svojho mesta, aby vybavil nejaké papiere. V meste sa mu však nedostane vrelého privítania, ba naopak miestni obyvatelia sa ho rozhodli odtiaľ vyštvať. O čom by však film bol, keby si Kipps povedal "Dobre teda, balím svojich päť sliviek a idem domov." To by film nebol a tak sledujeme ako sa Kipps oboznamuje s hŕbou papierov, ktorú má vybaviť a takisto s akýmisi podivnými duchmi, ktorí sa mu zjavujú. To samozrejme nemôže nechať len tak.

http://blackmannrobin.com/wp-content/uploads/2012/02/The-Woman-in-Black-2012-Movie-Image-e1325636408782-600x362.jpg

Hlavne po tom, čo v dedine umierajú ďalšie deti. Našťastie má pri sebe známeho, ktorého stretol vo vlaku a ktorý mu pomáha, hlavne ubrániť sa dedinčanom, ktorí ho chcú vyhnať z ich dediny a taktiež s vyriešením všetkého tajomného, čo sa naokolo odohráva. Spočiatku, keď som si o tomto filme prečítala len popis na internete, veľmi mi pripomínal Ospalú dieru s Deppom, ktorý sa takisto vybral do opustenej dediny riešiť akési vraždy. Až na to, že toto mi ako film prišlo serióznejšie a hlavne strašidelnejšie. 

Filmy, kde sú duchovia mám radšej ako tie s reálnymi vrahmi, pretože pri duchoch nikdy neviete čo od nich môžete očakávať a takisto je to oblasť nášho života tak neprebádaná, že asi nikto si nemôže byť na milión percent istý, že duchovia predsa len neexistujú. A hlavne toto podľa mňa robí tieto filmy ešte strašidelnejšími. No a takisto hudba, na tú nesmiem zabudnúť, pretože v poslednej dobe si ju v takýchto filmoch všímam o čosi viac. Správne pridanie hlasitosti na určitých miestach a vystrašíte aj tých najodolnejších. Ale o tom to predsa je a funguje to spoľahlivo. 

http://basementrejects.com/wp-content/uploads/2012/09/woman-in-black-daniel-radcliffe.jpg

V hlavnej roli uvidíme Daniela Radcliffa, ktorý sa už asi svojej nálepke Harry Potter nevyhne. Ja ako veľký fanúšik Harryho som tým pádom bola na tento film ešte zvedavejšia, predsa len je iné vidieť ho vo filme s duchmi v dobre padnúcom obleku ako naň niekoľko rokov hľadieť ako poletuje na metle s jazvou na čele. Nesklamal ale na druhej strane ani neprekvapil, aj keď je to možno do istej miery spôsobené mojím zaškatuľkovaním, alebo ktovie. Rozhodne si však viem predstaviť aj o trochu lepší výkon. 

V ďalších rolách sa objavili pre mňa neznámi herci, pričom ani jeden z nich sa na plátne neobjavil dlhšiu dobu. Azda len jeho spoločník, ktorého Kipps spoznal vo vlaku, ktorý mu neskôr poskytne ubytovanie, ochráni ho pred dedinčanmi a vlastne ho celý čas akosi sprevádza. Ostatok sa len tak sem tam mihne v úzadí. Tu je aj rozdiel oproti Ospalej diere, kde bola do prípadu zapletená takmer celá dedina. Tu majú všetci len jedno spoločné tajomstvo, ale nijak výrazne do deja nezasahujú. 

http://www.gorestruly.com/wp-content/uploads/2012/06/WomanInBlack_2.jpg

Tak isto ako je film skromný v postavách, tak isto je to aj s prostredím, okrem vlaku, kúska dediny a domu, v ktorom sa odohráva väčšina príbehu nám nie je ukázané takmer nič. Myslím, že to však vynahrádza miesto, na ktorom je dom postavený, ide totiž o ostrov, ku ktorému vedie dlhá cesta. Tú však pokrýva počas prílivu more a tak je možné dostať sa tam i naspäť jedine počas odlivu. Trochu klaustrofobický pocit, ale musím uznať, že sa mi to umiestnenie páčilo.

Pre mňa najprekvapivejší bol záver. Čakala som, že sa to skončí tak, ako sa to zjavne končilo, ale napokon som sa dočkala niečoho úplne iného. Čo ma dosť prekvapilo - spočiatku, ale v konečnom dôsledku tento záver oceňujem.

Moje celkové hodnotenie:

Jednoznačne odporúčam, hlavne ak máte radi príbehy, v ktorých netečú hektolitre krvi, ale v ktorých naplno úraduje nie jeden duch, ale takmer celá škôlka duchov. A hlavne, konečne možnosť vidieť Harryho v poriadnom filme, aj keď toho boja proti zlým silám sa už asi nezbaví.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára