sobota 16. mája 2015

Jupiter Ascending | Jupiter na vzostupe

Čo urobíte, keby ste sa zrazu mali stať vládcami Zeme?

Když se pod noční oblohou narodila Jupiter Jones, znamení napovídala, že je předurčena k velkým činům. Nyní již dospělá Jupiter sní o hvězdách, ale probouzí se do chladné reality uklízečky toalet a nekonečného sledu neúspěchů. Až když na Zemi dorazí Caine, geneticky upravený bývalý armádní lovec, jehož úkolem je Jupiter sledovat, začne si uvědomovat naplnění svého osudu - její genetická výbava ji předurčuje jako dědičnou následnici královny celého vesmíru. Toto neobvyklé následnictví by však mohlo ovlivnit rovnováhu vesmíru.
USA, 2015, 128 minút

Trailer k tomuto filmu som videla už pri premiére Hobita a už vtedy ma síce zaujal svojou peknou vizuálnou stránkou a rôznymi efektami, ale ten príbeh, ktorý bol v nej spomínaný ma nejak extra nezaujal. Sestra však navrhla, aby sme do kina išli práve na tento film a tak bolo rozhodnuté. Skupina piatich ľudí na filme, na ktorom ani tak veľmi byť nechce, päť rôznych reakcií a názorov. V konečnom dôsledku sa však v tom hrubom názore stotožnili so mnou.

Vo filme je hlavnou hrdinkou krásna Mila Cunis čoby Jupiter, ktorá sa narodí a o svete mimo jej sveta nemá ani potuchy, pracuje ako upratovačka a jej život rozhodne nie je plný luxusu a šťastia. Z ničoho nič sa jej však v živote objaví nejaký mix vlka a človeka v podaní Chaninga Tatuma, ktorý má mimochodom úžasnú bradu a divné špicaté uši. Popri ňom sa takisto objavuje hŕstka nejakých podivných mimozemšťanov a pár ľudí, ktorí voľajáko ovládajú svet alebo čo.


Zrazu sa mimozemšťania rozhodnú Jupiter uniesť, Channing ju zachraňuje ale v konečnom dôsledku ju dopraví na inú planétu, kde sa ona dozvedá, že je nejakým prevtelením mŕtvej matky troch rozmaznaných faganov, ktorí sa snažia predbehnúť jeden druhého, v boji o moc a o to, kto bude vlastniť Zem. Presne tak, našu planétu Zem. Tieto naťahovačky sú sprevádzané sem tam nejakým vtipom, sem tam nejakým vydareným vtipom a v konečnom dôsledku celkom slušným množstvo napínavých scén, ktoré vlastne ani napínavé nie sú.

Herci hrali výborne. Chaning bol sexi, Mila krásna. Vizuálne efekty, vesmír, vesmírne lode, výbuchy a podobné veci boli úžasne spravené a fakt bola radosť na to pozerať. Humor bol mierne o ničom, ale dal sa zniesť. A príbeh. Spočiatku som vôbec netušila o čo tam ide. Viem, že vo filmoch je to niekedy aj o tom ako hlavný hrdina objavuje čo sa vlastne deje, ale tu mi to prišlo strašne neinformujúce. Skutočne som nemala takmer nijakú predstavu o čo tam vlastne ide alebo kto je vlastne kto. Niektoré veci sa postupne odhalia, niektoré vôbec. To mi vadilo asi najviac, nevysvetlenie a popri tom hrozné medzery vo filme, ktoré by sa dali tak krásne využiť.


Pri vysvetľovaní niektorých faktov ich do Vás totiž pchajú rad radom a ani ich poriadne nevysvetlia, pritom by sa niektoré veci dali tak krásne zobraziť, lenže to by potom film nemal iba dve hodiny ale zrejme viac a pri tom ako ma „veľmi“ zaujal, som skôr bola vďačná keď konečne skončil. S ľútosťou musím povedať, že to bolo fakt zbytočné kino, film ma nejako extra, vlastne skoro vôbec nezaujal a keby som mala nejaké očakávania tak by ich absolútne nenaplnil.


Film by som odporučila, vlastne ani neviem komu. Asi len obrovským fanúšikom dvoch hlavných postáv, aby im nechýbal do zbierky. Pozrieť sa to konieckoncov dá, len od toho nič netreba očakávať, aby ste po pozretí neboli sklamaní a aby ste sa v druhej polke filmu nezhodli, tak ako ja, s hlavnou hrdinkou, ktorá hovorí „Chcem už ísť domov“.

Moje celkové hodnotenie:
Radím ho do kategórie - nikdy viac, škoda peňazí a neviem čo ešte by som k tomu napísala. Pre mňa bol tento film sklamaním. Aj keď vzhľadom na vizuálne spracovanie, nádherným sklamaním. 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára