utorok 9. decembra 2014

Dlouhé zimní večery 3 - V které knižní zemi bych chtěla strávit Vánoce?

 Tak ako to už u mňa chodí, tak sa rada zapájam do rôznych možných aktivít a kedy sa do nich treba zapájať najaktívnejšie? No predsa na Vianoce. Lebo ja ich milujem. Skutočne. Takže som sa sama od seba nechala presvedčiť na zapojenie sa do tohto projektu. Pôvodný článok nájdete na tomto odkaze. 

Nebude to asi veľmi originálne ale Vianoce by som chcela rozhodne stráviť na Rokforte. Môže byť niečo menej zábavné, ako stráviť štedrú večeru vo Veľkej sieni s učiteľmi a študentmi? Alebo aj keď pominieme večeru, tak už len tá nádherná výzdoba, ktorá je napchatá všade a tá vianočná nálada a atmosféra. Aj vo filmoch stála výzdoba Veľkej siene skutočne za to. Vianočné stromčeky, svetielka, úžasné jedlá, proste všetko na čo si len spomeniete a pridáte k tomu ešte tak sto percent toho najkrajšieho, na svete.

Celkovo sa mi Vianoce a zima spája s Rokfortom. Jednak preto, že som na niekoľko Vianoc dostávala knihy a neskôr videokazety s Harrym a aj preto, že Vianoce a zima tam takmer vždy boli kľudné a spokojné. Či už sa Harry guľoval s Weasleyovcami, alebo dostali svetre od pani Weasleyovej, alebo ich strávil so Siriusom v dome Fénixovho rádu. Proste vždy, nech sa dialo cez rok čo sa dialo, na Vianoce bol kľud a pokoj a všetci boli šťastní. Ak samozrejme nerátame Hermionu, ktorá už začínala stresovať zo skúšok, ale ináč to bolo moje najmilšie obdobie.

Takže ak niekde stráviť Vianoce, tak na Rokforte, ale v prípade, že mi to predsa len nebude nikdy umožnené, ostáva mi len počas Vianoc otvárať jednotlivé knižky z tejto série a prinášať si Harryho Vianoce do svojho domova aspoň touto formou.




2 komentáre:

  1. Ježiš... mně až teď došlo, že Rokfort jsou vlastně Bradavice :D Já bych tam také chtěla strávit Vánoce, už jen ta atmosféra z Vánoc, která se i přes televizi dostává k nám je úžasná. A ty učitele a spolužáky už bych nějak překousla :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D Hej ten slovenský preklad je v niečom iný :D trochu :D och keby tak niekto usporiadal nejaký vianočný výlet k Harrymu, hneď by som šla :D

      Odstrániť