sobota 20. decembra 2014

Aktuálne seriálové dianie ¤ 10

Seriály boli, sú a budú a každú chvíľu vychádzajú nejaké nové a ja ako hrdá seriálová mama sa nezdráham aj každoročne zobrať pod svoje oči nejedno opustené mláďa. Minulý rok mi pribudli tri nové seriály, ktorým želám dlhú (ale nie príliš) budúcnosť, pozrela som jeden nový dvojdielny seriál a aby toho nebolo málo pridala som ešte aj dva, ktoré sú už ukončené a nemusím čakať týždeň a viac na ďalšiu časť.

Najprv by som však spomenula, že okrem priberania nových som aj dva opustila a to Scrubs, ktorého deviata séria bola podľa mňa úplne zbytočná a keby nebola vôbec by mi nechýbala a myslím, že ani nikomu inému. Niečo podobné ako s HIMYM alebo Glee, kedy tvorcovia stratia súdnosť a točia a točia. Takisto som vyradila New Girl. Tri série mi stačili a prvý diel štvrtej ma nedokázal presvedčiť o tom, že vydržím celú sériu. V tom som rada aj, že som dokázala dodržať sľub, ktorý som si dala a to ten, že keď sa mi prvý diel nebude páčiť, tak to pozerať nebudem, darmo mi to bude proti srdcu, že to nedopozerám, ale život je predsa prikrátky na to, aby sme pozerali seriály, ktoré nás nebavia, no nie? Tak som celú Girl aj s jej chlapmi vyhodila.

Nové, ale už ukončené seriály sú Terra Nova. Tá bola vynikajúca, dostala som sa k nej úplnou náhodou na rodinnej dovolenke, kedy to počas upršaných dní začala pozerať mama so sestrou. O pár častí sme to už s napätím sledovali všetci štyria a pes a na konci svorne nadávali, že to malo taký otvorený koniec a iba jednu sériu. Tu mi to fakt nejako nešlo do hlavy, prečo niektoré seriály, ktoré fakt stoja za veľké nič majú neviem koľko veľa sérií a keď sa nájde jeden, ktorý skutočne stojí za to, tak ho stopnú po prvej sérii. Život seriálového maniaka niekedy fakt nie je veľmi fér, hlavne keď sa zamilujete do niečoho, čo Vám predčasne ukončia. Otrasné je to, som však rada, že som na ten seriál vôbec natrafila, pretože bol výborný, aj keď sa jednotlivé časti mierne podobali a v konečnom dôsledku mali jednotnú štruktúru, tak to na konci vyznelo ako dokonalý celok, ktorý diváka dostal a pohltil. Toľko k tejto krátkej miniepizóde, ktorú sme zvládli pozrieť asi za tri dni.


K druhej miniepizóde môjho seriálového života patrí Houdini, ktorého hral Adrien Brody, takže bolo hneď jasné, že tento seriál rozhodne nevynechám. V konečnom dôsledku ale šlo iba o dve zhruba hodinu a pol dlhé časti a nič viac. Aj napriek tomu si myslím, že v týchto dvoch častiach bolo povedané všetko podstatné a myslím, že ináč by sa seriál len zbytočne naťahoval a bolo by tam veľa vecí, ktoré by diváka nezaujímali a otravovali. Týmto uzatváram sériu krátkodobých epizód seriálových a poďme na novinky, ktoré ma tento rok zaujali a rozhodla som sa im dať šancu.

Teraz sa ešte povenujem tým, ktoré som pribrala tento rok a ktoré sú vlastne novinkami pre všetkých, nielen pre mňa. Prvým z nich je Forever, ktorý sa začal celkom sľubne, ale postupom času ma akosi prestáva baviť, respektíve nie je v ňom nič, čo by ma prilepilo k obrazovke a nútilo pozerať časť za časťou a nikdy neprestať. Ale nevadí, dám mu šancu aspoň počas prvej série a potom sa uvidí. Red Band Society je tiež nový seriál, ktorý má už za sebou zhruba trinásť častí a celkom ma zaujal, ale myslím, že by bol skvelý keby to s ním ostalo tak pri prvej sérii, keby ju autori poriadne ukončili. Viac by toho ani nemuselo byť, aj keď je to milý seriál, akosi nepatrí medzi tie „top“. Posledným seriálom, ktorý začínal v roku 2014 a začala som ho pozerať bol Z Nation alebo mladší brat seriálu Walking Dead, mňa však Z očaril podstatne viac. Prišiel mi celkom vtipnejší, viac dynamickejší, proste som sa pri ňom nenudila tak ako pri niektorých častiach Walking Dead, ktoré boli vyslovene mučením.

Och a ešte spomeniem Dead Like Me, ktorý mal len dve série a doslova som ho zhltla. Nebol to ten typ seriálu, pri ktorom by som tie časti hltala kvôli ich napínavosti, skôr boli také milé a proste som vždy po tej predošlej mala chuť na ešte jednu časť. Bohvie prečo. A tak som sa ani nenazdala a pozrela som obidve série ako nič a bolo po všetkom. Taký milý, oddychový seriál, od ktorého nemusíte veľa očakávať a dá vám maximum zo svojej jednoduchosti a nenáročnosti. Toť asi všetko k tomuto jednoduchému seriálovému dianiu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára