piatok 30. mája 2014

Sara Shepard - Neuveriteľné

"Čo ak by sa skutočne mohli vrátiť? Bolo by možné udržať ich piatu najlepšiu priateľku nažive?... Alebo bola jej tragédia súčasťou ich osudu?"

Dávajte si na seba pozor, ak viete príliš veľa
alebo
280 strán o odhaľovaní stále nových a nových tajomstiev.

Emily odletěla do Iowy, kde je odsouzena žít s přespříliš konzervativními příbuznými. Aria svého kluka dostala až za mříže. Spencer se obává, že má podíl na Alisonině smrti. Žádná to nemá snadné, ale kam se hrabou na Hannu: ta v nemocnici bojuje o holý život, protože Věděla už příliš mnoho.
To vám říkám, jestli holky nebudou poslouchat, co říkám, začnou Hanně brzo závidět.


"Toto sa v poslednej dobe stávalo často - Ali povedala niečo, čím jednu z nich privádzala do šialenstva a zvyšok dievčat nemal ani poňatia o čo ide." 


Keď som dočítala tretie pokračovanie, na papier som si poznačila, aby som sa nezabudla poriadne pozrieť na zúbok záveru tejto knihy. Bolo to preto, že pri všetkých doposiaľ si dievčatá tesne pred koncom mysleli, že konečne odhalili tajomného pisateľa správ a pritom to tak nebolo, lebo im ich plány niečo prekazilo. V tretej časti dokonca tak brutálne, že človek aj zabudol ako podobne tie knihy končia. Presne to som postrehla aj ja sama na sebe. Akokoľvek bol ten záver viac menej podobný, mne to ani trochu nenapadlo, až kým som náhodou nezahliadla svoju recenziu na druhú knihu. Na rozdiel od predchádzajúcich koncov má však táto koniec úplne odlišný a možno aj trochu podobný ako predošlé, až na pár detailov.

"Naozaj by sme Alison chceli mať stále za zadkom? Keď teraz vieme, čo všetko pred nami skrývala? O Tobym, o chodení s Ianom... Trochu sme od tej doby vyrástli a prehliadali sme, že sa Alison jednoducho chovala občas ako sviňa."

Tentokrát už dievčatám život a hlavne A nedáva takmer žiadny priestor na kľudný život. Hanna sa pomaly zotavuje z nehody, Emily musí odísť k tete a strýkovi, ktorých neznáša, Aria prežíva peklo doma i vo vzťahoch a Spencer to tiež nemá jednoduché, aj keď by to tak na prvý pohľad mohlo vyzerať. Všetko čo sa môže pokaziť sa v tejto časti rozhodne pokazí a niektoré veci dopadajú ešte horšie ako by sme si možno predstavovali.

Okrem týchto katastrof sa dozvedáme, že tajomné správy dostáva aj Mona, pri ktorej už človek naozaj nevie, či jej môže dôverovať alebo nie. Narozdiel od Lucasa, ktorého som si veľmi obľúbila, tým viac, že ho Mona neznáša, vadí mi však ako sa k nemu potom Hanna chová, len aby sa chovala podľa Moniných predstáv. Akoby to bola druhá Alison a diktovala jej čo sa smie a čo nie. Najlepšie kamarátky sa však len tak neopúšťajú a tak je rozhodnuté s kým bude Hanna tráviť svoj čas, aj napriek tomu, že má v hlave chrobáka, ktorý jej prevŕtava hlavu myšlienkami jedna radosť.

"Behom jedného dňa sa odohralo až priveľa zásadných zmien, ktoré doteraz nedokázala spracovať. Nevedela, čo si má myslieť a nevyznala sa ani v pocitoch, ktoré sa v nej bili."

Táto séria je určená násťročným, teda aspoň som si to myslela, alebo si to ešte stále myslím. Ako sa však dostávam v tomto príbehu stále ďalej a ďalej tak mám pocit, akoby som sa ponárala do nejakého hororového príbehu a nie do "fajn story" o skupinke kamarátok. Vývoj príbehu a postáv ma neprestáva prekvapovať a či chcem alebo nie som nútená čítať stále ďalšie a ďalšie pokračovanie v nádeji, že v tej ďalšej knihe sa konečne udeje niečo aspoň trochu pozitívne. Uvidíme.



Celkové hodnotenie: 

Jedným dychom! Rýchlo na ďalšiu!




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára