streda 6. novembra 2013

Kerstin Gier - Problém na každé riešenie

"Tine však na záver, ako zvyčajne, vymenila manželov prázdny tanier za taniere detí a Frank bez mihnutia oka dojedol všetky zvyšky vrátane tých, čo už boli požuté a vypľuté. Minulý rok dostal Arsenius pri takejto príležitosti hysterický záchvat, lebo Frank mu zjedol aj vypadnutý mliečny zub, ktorý si odložil na okraj taniera." 

Veselý príbeh o smutnom živote
alebo
272 strán o tom ako rozhodne nepáchať samovraždu

Gerri má tridsať a je slobodná. Rodičia jej ustavične predhadzujú, že jej sestry sú krajšie, šikovnejšie, vzdelanejšie, ale najmä - že majú partnerov. Akoby to nestačilo, jedného dňa sa ocitne ešte aj bez zamestnania. Jediným východiskom sa jej vidí samovražda. Ako typická Panna postupuje systematicky, a preto rozpošle rozlúčkové listy rodičom, sestrám, príbuzným i známym. Servítku pred ústa si v nich rozhodne nedáva. Dôkladne si naplánuje aj spôsob samovraždy, no keď sa akcia s vodkou a práškami na spanie skončí fiaskom, začínajú sa problémy, o akých sa jej ani nesnívalo... Nemilosrdné rozlúčkové listy sú v rukách adresátov, a Gerri je nažive. Aspoň na vlastnej koži zistí, kto je priateľ, kto nie je.


Pri tejto knihe som veľmi nevedela do čoho idem, jednoznačne ma však zaujala obálka a hlavne názov, ktorý je taký nejednoznačný a rozhodne netypický. Presne taký, aby človeka zaujal. Už pred prvými stranami som zhruba vedela o čom kniha je a v jednej recenzii som sa dokonca dočítala, že je neskutočne zábavná. To mi akosi nešlo dohromady, ale tým viac ma to donútilo otvoriť ju a začítať sa do jej stránok.

"Do budúceho štvrtka to nevydržíš", zapochybovala som.
"Cha, to ma nepoznáš," odvetila. "Ja vydržím všetko, aj tukožrútsku polievku."

Rozhodne som urobila dobre. Táto kniha bola výborná kúpa a ešte lepšie čítanie. Vidieť tu ako sa dá z neveselej témy spraviť niečo, na čom sa človek vie dobre zasmiať. Samozrejme nie je na smiech situácia hlavnej postavy ani jej odhodlanie spáchať samovraždu. Veselé sú jej poznámky a príhody, ktoré sa v jej
živote dejú.

"Taký brak odmietam písať! Vrátim sa a poviem mu, aby si veľmi rýchlo urobil magickú cesnakovú omeletu, inak mu prehryznem krčnú tepnu" - tá predstava ma tak vyviedla z miery, že som iba dodala: "A potom...potom pôjdem domov alebo čo..."

Spočiatku som si myslela, že príbeh bude taký nemastný - neslaný a len o tom, aký je život na nič a ako sa hlavnej hrdinke nič nedarí, ale napokon som sa dočkala skvelého príbehu a hlavne aj lásky, ktorá sa vyvíjala myslím, že dosť netradične. Ani sama som nevedela, ktorému nápadníkovi držať palce a spočiatku som si ani nebola istá, či ich ako nápadníkov môžem rátať. Ale príbeh ma na svojom konci milo prekvapil, vlastne viac než milo.

"Raz stretnem dobre vyzerajúceho chlapa a akurát musím byť opitá ako čík. Čo je vlastne čík? A prečo je sústavne opitý? Musím si to nájsť na internete."

Kniha ako táto nepotrebuje pokračovanie. Jednak bola tak dobre ukončená a jednak je sama osebe tak úžasná, že pokračovanie by bolo zbytočné. Ak by však malo ísť o mňa, ja by som rozhodne ešte chcela dostať do rúk knihu ako je táto. Pretože, ma skutočne pobavila a dostala sa mi pod kožu a jednoznačne patrí medzi knihy, ktoré by so odporučila každému.

"Možno by som si mala samovraždu naplánovať tak, aby sa stretávka a môj pohreb konali v rovnakom čase. Pozrela som sa do kalendára. Nie, tak dlho určite nevydržím čakať. Teraz máme koniec apríla, rada by som to mala čo najskôr za sebou." 

 

Celkové hodnotenie:

http://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.pnghttp://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.pnghttp://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.pnghttp://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.pnghttp://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.png

Kniha, ktorú by si mala prečítať každá žena. Ja som ju už strčila mamke a rozhodne nebude posledná. Pretože tá kniha za to stojí. Za vašu dobrú náladu určite :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára