štvrtok 2. mája 2013

Darren Shan - Lord Lítost (Demonata ¤ 1)

"Z ústavu odjíždím na zadním sedadle motorky. Řidítka drží v rukou můj zachránce, moje záchranné lano, moje naděje."

Názov: Lord Lítost
Originál: Lord Loss
Autor: Darren Shan
 Vydalo: Albatros, 2010, 216 strán

Séria: Demonata ¤ 1

 Výstraha: príbeh tínedžera Grubbsa Gradyho naozaj nie je pre slabé povahy. Keby si Grubbs Grady mohol vybrať, prežíval by celkom iný život. On však nemá na výber. Narodil sa do zvláštnej rodiny, ktorej osudom je bojovať s temnotou. Veľmi často v tom boji Gradyovci strácajú svojich členov. Grubbs Grady nikdy nemal rád šach, hru, do ktorej ho nútili rodičia. Až teraz, keď je na svete takmer celkom sám, zisťuje, že obyčajná šachovnica môže byť bránou k najstrašnejšiemu zlu.

Do tejto série som sa pustila po predošlej dobrej skúsenosti s Darrenom a jeho upírím životom v pevnej viere, že to bude minimálne také dobré. No, myslím, že sa tie knihy veľmi porovnávať nedajú. V tejto sérii už nejde o upírov a vampírov ale o démonov, s ktorými príde do styku mladý Grubbs a že to nie je veľmi príjemné prvé stretnutie. 

Myslela som, že som pripravená na čokoľvek, ale pri tomto spisovateľovi sa to asi nedá. Činy a hlave dosť detailné opisy démonov a ich výzoru mi otvorili ústa dokorán. Neviem prečo, ale akosi som v knihe niečo takéto nečakala, ale asi je to zase len mojou nerozhľadenosťou v tejto knižnej tematike. Každopádne ma to prekvapilo a poriadne.

Zo začiatku som mala Grubbsa plné zuby, pripadal mi arogantný, namyslený a na to koľko mal rokov...proste som ho nemohla vystáť. S jeho rodinou to už potom podľa môjho názoru bolo lepšie. Najviac som si však napokon obľúbila jeho strýka, ktorý sa objaví neskôr a objasní situácie, ktoré sa odohrali v úvode knihy. Takisto mi veľmi sympatický nebol objavený kamarát Billy, ale čo už. 

Aj napriek neveľmi dobrej zostave postáv musím uznať, že príbeh bol na tom lepšie. Pre mňa neokukaný, originálny, mierne strašidelný, napínavý a na mnohých miestach plný otázok. Rovnako ako Grubbs som nedočkavo čakala na to, kedy príde správna chvíľa a dozviem sa potrebné odpovede. 

Odpovede aj vysvetlenie nakoniec prídu, myslím, že žiadny čitateľ záverom neostane sklamaný. A ja aj napriek tomu, že som si hlavne postavy neobľúbila najviac na svete, dúfam, že tento príbeh bude pekne krásne pokračovať a ja sa znovu vrátim na miesta, kde existuje svet démonov.


Rozhodne kniha, ktorá sa oplatí prečítať a ku ktorej by sa patrilo aj pokračovanie.

1 komentár:

  1. Z tohto som čítala ukážku, čo sa mi dosť lúbila, ale nakoniec sa to nechystám čítať. Napriek tomu, že to podľa ukážky vyzeralo pekne originálne s tým šachom 8)

    OdpovedaťOdstrániť