streda 14. novembra 2012

Škola noci: Vyvolená ¤ 3

"Nedokázala jsem odolat. Naklonila jsem se k němu a ochutnala ho. Krev ve mně vyvolala nával síly."

Názov: Vyvolená
Originál: Chosen
Autor: P. C. Cast, Kristin Cast
Vydalo: IKAR, 2010, 240 strán

Séria: Škola noci, časť ¤ 3
 V Škole noci ožívajú temné sily a v živote upírskeho mláďaťa Zoey Redbirdovej nastanú prevratné zmeny. Z tých, čo sa tvária ako priatelia, sa vykľujú nepriatelia. A napodiv sa zrazu môže spoľahnúť na zaprisahaných rivalov, ktorí ju podržia. Zoeina najlepšia priateľka Stevie Rae je nemŕtva, ale zubami-nechtami sa usiluje držať zvyškov svojej ľudskosti. Zoey by jej veľmi chcela pomôcť, lenže vôbec netuší ako... Navyše musí všetko držať v tajnosti, lebo pravda je v Škole noci nebezpečná. Aj nevyriešené ľúbostné vzťahy k trom chlapcom jej dávajú zabrať. A keď sa zdá, že horšie to už byť nemôže, niekto začne vraždiť dospelých upírov...

Mala som pocit, že tretia kniha je len o ľúbostných vzťahoch mladej Zoey. Heath je pripútaný, Loren je akýsi neistý a Erik akoby posadnutý žiarlivosťou. Dokonca ani neviem, čo poriadne by som mala k tejto tretej knihe napísať, nakoľko ma nejako veľmi neoslovila, ale na druhej strane nebola ani horšia ako jej predchodkyne. Len sa mi proste zdala trochu jednotvárna. Ale budiš, aj také sem tam musia byť.

Zoey má stále neskutočne veľa tajomstiev, z Neferet je stále väčšia a väčšia mrcha  ja už by som jej sama niekedy dala takú poriadnu facku aby sa spamätala a prestala otravovať, ale to predsa nejde. Naopak čoraz viac sa mi chtiac nechtiac začína páčiť Afrodita, nielen tým, že sa z nej a Z pomaly stávajú priateľky, ale aj preto, že napriek tomu ako sa snaží chovať milo, stále si zachováva tie také svoje namyslené črty. Bez nich by to už asi ani nebola ona.

Aby som bola úprimná pomaly sa mi už jednotlivé diely zlievajú do jedného. Pamätám si len, že ma zarazila zvláštne dianie okolo Steve Rae a Afrodity a takisto nejasné zabitia dvoch učiteľov. Tie som nepredpokladala ani náhodou.

Kniha neprekvapila, ale na druhej strane ani nebola horšia. Len dúfam, že sa niekedy v celej tejto sérii dopracujem ku knihe, ktorá by konečne mala niečo, čo by ma donútilo trochu zvýšiť to hodnotenie. Pretože, keď to hodnotím ako jeden príbeh, tak to nevyzerá až tak zle.


Rýchlo, rýchlo na ďalšiu časť...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára