nedeľa 21. októbra 2012

Skúška ohňom

"Ale komu by to napadlo? Zúčastnili sme sa Hier, 
 zvíťazili sme a všetci vyzerali takí nadšení, 
že sme spolu, keď zrazu z ničoho nič... 
ako sme mohli s niečím takým rátať?"
Názov: Skúška ohňom / Vražedná pomsta
Originál: Catching Fire
Autor: Suzanne Collins
Vydalo: IKAR, 2010, 288 strán  

Séria: Hunger Games ¤ 2
Katniss a jej priateľ z Dvanásteho obvodu Peeta Mellark napriek nepriazni osudu prežili Hry o život a zvíťazili. Katniss sa vracia k rodine a k svojmu dávnemu priateľovi Galovi, doma však nič nie je také, ako si predstavovala. Gale si udržuje chladný odstup a Peeta sa k nej obrátil chrbtom. Medzi ľuďmi sa navyše šepká o vzbure proti Sídlu, ktorú mohli podnietiť práve oni dvaja s Peetom. Katniss na svoje zdesenie zisťuje, že nevedomky priliala olej do ohňa nespokojnosti, a teraz má strach, že ju nedokáže potlačiť. Najväčšmi ju trápi, že vôbec nemá istotu, či by to mala urobiť. Čím bližšie je Katnissina a Peetova návšteva obvodov, ktorú majú absolvovať v rámci turné víťazov, tým viac je v stávke. Ak sa im nepodarí presvedčiť obyvateľov Panemu, že sú do seba bláznivo zamilovaní, následky budú hrozivé."

Druhá kniha končí tam, kde nás prvá opustila. Musím priznať, že som ju otvorila hneď po prečítaní tej prvej, proste som si musela prečítať aspoň jednu kapitolu, aby som mala trochu aké také tušenie, čo sa bude diať ďalej. Ani začiatok ma však nepripravil na šok, ktorého sa mi dostalo, keď som sa do knihy dočítala hlbšie...

Opäť sa stretávame so starými postavami z jednotky, samozrejme okrem tých, ktorí nás v nej opustili a umreli v aréne. Kniha vo mne na prvých stránkach vzbudzovala dobrý pocit, hry skončili, Katniss vyhrala a je doma, prakticky v bezpečí, znovu sa objavuje Gale, sem tam sa okolo mihne Peeta, vzťahy sa síce trošku pomenili, taktiež podmienky, v ktorých Katniss žila. Teraz žije v peknom dome a jedla má nadostač. Hotová idylka. Tá však netrvá dlho, pretože na scénu prichádza prezident Snow, ktorí jej a Peetovi neuveril ich hru na zamilovaný pár.

Tu nastáva problém najproblémovatejší. Katniss, ktorá si opäť hľadala cestu ku Galovi, teraz bude musieť vyraziť na turné s Peetom, pri ktorom obídu všetky kraje a popri tom predstierať ich vzťah tak dokonale, aby tomu uveril aj sám prezident, ináč sa to pre nich skončí zle. Keď turné končilo a ja som si už myslela, že všetko bude v pohode, chyba lávky. Prezident namiesto súhlasného pokývania hlavou, akože, dobre deti, bežte si svojou cestou, hlavou len nesúhlasne zavrtí a my môžme očakávať ďalšiu ranu od Kapitolu.

POZOR, SPOILER Tá príde.Tentokrát v podobe hier štvrťstoročia, ktoré sú veľmi významné, azda najvýznamnejšie pre všetkých obyvateľov Panemu a hlavne sa stanú nočnou morou všetkých doterajších víťazov, ktorí na ne nepôjdu ako mentori ďalších súťažiacich, ale opäť ako súťažiaci. POZOR, SPOILER

Na moju mrzutosť sa Gale dostáva opäť do úzadia a Katniss s Peetom začínajú nový boj. Tentoraz však nie sú sami a majú pomoc od ostatných. Dokonca aj Haymitch sa začne chovať vo chvíľkach tak, že má človek pocit, že to predsa len bude kúsok dobrého človeka.

Táto kniha sa skončila presne tak ako prvá, niežeby mali rovnaký príbeh, ale obe skončili tak, že v okamihu máte chuť skočiť po ďalšej knihe, aby ste sa konečne dozvedeli, ako to všetko dopadne. Ja som zase nebola výnimka. Skúška ohňom sa mi páčila trošíčku menej ako prvá kniha, ale skutočne len trochu, možno preto, že som konečne dúfala, že bude pokoj, že Katniss bude s Galom, ale žiadny happyend sa nekonal, uvidíme možno v poslednej knihe.


Dávno ma séria kníh tak nedostala ako táto. Jedna za druhou.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára