nedeľa 12. augusta 2012

Detachment | Oddělen

"A nikdy jsem se v jediný okamžik necítil tak hluboce, 
                   tak odloučen od sebe sama a tak přítomen v tomto světě." 
Albert Camus


Henry Barthes pracuje jako zastupující učitel, který se vyhýbá jakémukoli emocionálnímu poutu - nikde se nezdržuje dostatečně dlouho, aby si mohl vytvořit vazby se studenty nebo s kolegy. Tato ztracená duše bojující s problematickou minulostí se ocitne na státní škole, jejíž vedení je díky apatickému studentstvu frustrované a zcela vyhořelé. Henry se bezděčně stává pro své žáky vzorem. Zároveň si vytváří vztah k mladé dívce, která je na útěku a cítí se být, stejně jako on, ztracena. Henry zjistí, že při hledání krásy ve zdánlivě zkaženém světě a v boji na život a na smrt není sám.


Adriena Brodyho mám neskutočne rada. A postupne začínam mať pocit, že dokáže zahrať asi všeličo. Stále však podľa môjho osobného hodnotenia nemá na Johnnyho Deppa, ale pomaličkými krokmi sa na neho hrabká. A takisto rozhodne nesúhlasím s tvrdeniami, ktoré som našla, že mu stačí len smutný "kukuč" a film je hotový. Myslím, že som ho v niektorých filmoch videla sa aj zasmiať...

Tento film som si stiahla len kvôli nemu a nebudem sa tajiť že aj mnoho iných, ktoré som videla, keď už chcem vidieť film, tak nech sa je na čo pozerať. To ale neznamená, že pozerám len "také" filmy. To nie, každopádne dostala som sa k nemu touto cestou. Film bol uvedený na filmovom festivale, takže je jasné, že to nebude nejaká jednoduchá americká komédia, ktorá má pobaviť masy ľudí.

Film nám ukazuje život Henryho, ktorý prichádza ako suplujúci učiteľ do školy, ktorá je na pokraji úplného zatvorenia. Žiaci si robia čo chcú, učitelia si nevedia rady. A tu zrazu príde zázračný Henry a žiaci sedia a počúvajú. Nič v zlom, ale trochu mi to pripomína film Sestra v akcii, aspoň základ príbehu. V tomto však nepochybne bola akási hlbšia myšlienka, ktorá mi však akosi unikla. Tú základnú som pochopila, zamyslela sa, ale nelákalo ma to zamýšľať sa nejako hlbšie a hľadať v tom niečo, čo bežný divák len tak nenájde.

http://unthirsty.com/images/rating-no-star.png?1253646666http://unthirsty.com/images/rating-no-star.png?1253646666http://unthirsty.com/images/rating-no-star.png?1253646666

Filmy tohto typu nie sú pre každého. Tento nie je zlý, ale myslím, že pre mňa ostane len tým priemerným, aj napriek Brodymu. Ten, kto si našiel myšlienkové posolstvo, som rada. Pre mňa to však nie je "to pravé orechové".

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára